Takuut & palautukset

Tuotteen palauttaminen

Lainaus Kuluttajaviraston sivuilta

“Kuluttajalla on oikeus kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain kuvan ja tekstin perusteella eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.”

Käyttämättömillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Palautukset voi suorittaa Matkahuollon/Postin kautta toimitetuille lähetyksille asiakaspalautuksesta tulee olla yhteydessä Oy Varkauden Rellunkulmaan palautuskoodin saadakseen.
Ota itsellesi aina tosite palautuksesta Matkahuollon tai Postin konttorista

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön.

Palautuskustannuksia ei korvata mikäli tuote joudutaan noutamaan asiakkaan kotoa tai kyseessä on ns. ylisuuri paketti, joka joudutaan palauttamaan rahtina tai muuta kuin Matkahuollon asiakaspalautuspalvelua käyttäen.

Palautuksia varten täytä Palautuslomake(PDF) täydellisesti ja liitä se palautuksesi mukaan. Lisäksi pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautusta.

Tilauksen arvo hyvitetään 14 päivän kuluessa, kun tilinumero ilmoitetaan asiakaspalautuslomakkeessa ja tilauksessa on mukana kopio kuitista tai laskusta. Mikäli lähetyksessä ei ole mukana kopiota kuitista tai laskusta, veloitamme ylimääräisestä työstä 25 euroa.

Mikäli haluatte rahanne takaisin palautetusta tuotteesta(ei koske takuupalautuksia) on sen oltava ehdottomasti alkuperäisessä kunnossa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksineen (= Voimme myydä tuotteen uudelleen täydellä hinnalla) täysimääräistä rahojen palautusta varten. Mikäli palautetussa lähetyksessä ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai se on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme pääsääntöisesti 25 % myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

Jos olet tyytymätön tilaamaasi tuotteeseen, se ei sovellu käyttöösi tai ei vastannut odotuksia, voit palauttaa sen meille. Huomioithan, että tällaisessa tapauksessa sinun on maksettava alkuperäiset toimituskulut itse. Emme myöskään korvaa palautuksen yhteydessä mahdollisesti syntyneitä muita välillisiä kustannuksia. Reklamaatioista tai takuunalaisista palautuksista emme veloita asiakasta.

Noutamatta jätetty tilaus EI OLE tilauksen peruutus! Noutamattomasta lähetyksestä perimme tilaajalta lähetyksestä aiheutuneet alkuperäiset lähetyskulut.

Tuotteiden takuu

Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Tätä pidemmät takuut on ilmoitettu tuotekohtaisesti erikseen tuotteen tiedoissa.

Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Mahdollinen tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuta.

Kaikki takuupalautukset testataan ja tutkitaan ennen päätösten tekoa. Rellunkulma voi vapautua tuotteen takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen, vahingoittuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta.

Takuu ei kata tuotteiden virittämistä. Sähkölaitteissa takuu ei kata sähkökatkojen tai ukkosen aiheuttamia vaurioita, tuotteen väärästä säilyttämisestä tai puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaanlukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkomisia.

Oy Varkauden Rellunkulma pidättää oikeuden periä aiheettoman takuuhuollon kulut asiakkaalta. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön/huollosta aiheutuvat kulut, Oy Varkauden Rellunkulman käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai kuriirilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia). Tuotteet tulee palauttaa Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen Suomesta lähetettäessä. Muita lähetystapoja käytettäessä emme korvaa lähetyskuluja.

Epäselvissä tilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Lahjakortti